4 Ocak 2017 Çarşamba

'Evde değil, sokakta deneyin'


Şehirlerde hep bi ıkınma sesi duyuyorum. Şehirler olmaya, güzelleşmeye çalışıyor çabalıyor. Elinden geleni yapıyor. Şehir derken İzmir, İstanbul, Ankara, Bursa... Fark etmez. Şöyle 'ben oldum, hadi sakin sakin tadını çıkarın' diyen bir şehir var mı?

İnşaatlar, projeler, gürültüler bitmiyor. Görüntüler hep şöyle:









Hele şu son çukur nedir? Gülüyorum : )
Sadece seyretmek bile yorucu.

Bence işleri biraz da sanatçılara bırakmalı. Estetik zekası olan, yaratıcı sanatçılara danışılmalı. Belki daha pratik ve neşeli bir yolu vardır bu bitmeyen şehir işlerinin?

İtalya'da var o örneklerden. İtalyan sanatçı Biancoshock, şehrin bitmeyen tadilat-onarım-bakım sorunları için bazı çözümler bulmuş. Şehrin kusurlarını güzelleştirmek için ilginç ve sıradışı yöntemler... (Fotoğraflar üzerine tıklayınca büyüyebilir)












Sokaklara bu tür küçük dokunuşlar yapan sanatçı biraz da toplumsal bilinçaltı kavramını kurcaladığını, bundan çok zevk aldığını söylüyor ve ekliyor; 'Sakın evinizde denemeyin. Çıkın sokakta deneyin'

Oldu Bianco'cum. Deneriz. Gökkuşağı merdivenlerinde başımıza gelenler hiç olmamış gibi, bir de bu fikirleri deneriz.

Biancoshock'un buna benzer onlarca çalışmasını kendi web sitesinden bulabilirsin.




2 yorum:

  1. Bianco tam tokatlıkmış gökkuşağı merdivenlerimiz açısından.

    Yine de beğendim. Döverek seven biri olarakTAN.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. : ))

      bizde hemen şikayet gelirdi dimi shgdasd

      Sil