7 Şubat 2018 Çarşamba

Sözelci Annelerden Fazlasını Beklemeyin!


Çok anlasaydım, sayısalcı olur, tıp kazanırdım. Fakat ben sözelci olup, gazetecilik kazandım. Neden ebeveyn olduktan sonra doktorculuk oynamak zorundayım? Bu iş benim uzmanlık alanım değil ki. Ben filmin 'tanjant kotanjant' kısmında uyuyakaldım... Üzerime gelmeyin.

Konu yine doktorlar ve ilaçlar. Ev çocuğunun gece öksürüğü nedeniyle doktora gittik bu hafta başında. Ateş yok. Ciğer ve boğaz temizmiş. Tahlile bile gerek duymadı. Öksürük için bir ilaç yazayım dedi. Eczaneye bir gittim ki ne göreyim? Yazdığı ilaç antibiyotik. Ben şaşkın, salak gibi bakıyorum eczacının suratına... Orda oturup ağlayacaktım. Antibiyotik ne alaka? Pardon ama gerçekten soruyorum, ne alaka? Öksürük yüzünden çile çekiyor yavrum ve onu rahatlatamıyorum. Ve doktordan da yardım alamıyorum. Başladım eczacıyla dertleşmeye... Ya dedim, neden böyle yapıyor bu doktorlar? Neden çocuğumun-çocuklarımızın sağlığına kast ediyorlar? Sinirden montumu kemiricem, o derece.

Sonra bitkisel öksürük şurubu aldım, çıktım. Yolda giderken bebeye de anlattım. Bak oğlum, bugün seni yoğun bakıma alıyorum. İç dediğim her şeyi içiceksin, bu öksürüğü beraber aşıcaz. Bak doktorun verdiği ilacı sana almadım, bu durumu ilaçsız atlatmamız lazım, kabul mü? Kendisini benimle takım gibi hissedip, hemen kabul etti. Bir şeylere karşı kavga başlattığımı anladı, oyun sanıp hoşuna gitti galiba.

O akşam bol sıvı, ballı ıhlamur, kefir, kemik suyunda pişmiş çorba (baharatlı) ve bitkisel şurup içti. Yastığı da yükselttim. Ertesi gün de yaptım aynı şeyi. Hafifledi valla öksürük. Dün gece sanırım hiç öksürmedi.

Fakat içimdeki gıcıklığı bir türlü söküp atamıyorum o kadına (doktora) karşı. Bu kaçıncı? Kaç doktor görmüşümdür, İzmir'e geldim geleli, hepsi aceleyle antibiyotik yazıyorlar! Bu kişisel bi sorun değil. Bu politik bir sorun. Antibiyotik zararlıdır bıdı bıdı klişesini tekrarlamıyorum burada. Antibiyotik tahrip eder, ciddi ciddi. Ve rastgele yazılıyor olması, üzerine basa basa suçtur.

Peki ya inansam güvensem ve kullansam verilen her ilacı? En başından beri keriz gibi, her yazılan ilacı tam kullanım talimatına göre 'al evladım, iç yiğidim, göm aslanım' diyerek versem çocuğa? Bu çocuğun bağırsaklarına, bağışıklığına verilen zararın hesabı? Farkında olmadan kullananlar? Onların çocukları?

Annelik ayrıca, doktorların tepemizden yağdırdığı antibiyotik kutularına karşı çocuğumuza şemsiye olup, onları korumaktır. Annelik, sayısalcı olmadan biyoloji, fizik, kimya ve tıp uzmanı olmaktır. Analık, maalesef doktor randevusundan sonra, bir falcı gibi oturup yazılan bir torba ilaca bakarak tahmini yorumlarda bulunup ciddi riskler almaktır.

Bence tıp fakülteleri haftanın bir günü, ana-babaları dersliklerinde ağırlayarak, eğitim günü düzenlesinler. Bir seminerle antibiyotiğin gerekli olduğu durumlar ve yanlış kullanıldıkları zaman yol açtıkları ciddi tahribatlar konusunda bizlere genel bilgiler verip, geçiştirsinler. Ardından çocukların ateşi nasıl ölçülür, boğazına-ciğerine nasıl bakılır anlatsınlar. Tüm standart muayene işlemlerini ve karşılığında olası hastalıkları açıklasınlar. Hatta bazı günler, bayramlarda filan ücretsiz antibiyotik dağıtabilirler mesela. Desinler ki boğazında kızarıklık varsa şu yeşil kutu, koşunca öksürüyorsa sarı olanı, ateşi varsa maviyle sarıyı birlikte veriver. Banyo suyuna da şu kırmızı kutudakilerden kırıver. Şuana kadar gördüğüm doktor hizmetleri maalesef bu seviyede. Biz de kendimiz standart bir eğitimle asgari düzeyde uzman olup, kendi çocuklarımıza coşkuyla antibiyotik yazabiliriz değil mi? Hem de sözelciysek bile yapabiliriz değil mi?

Not: Görevini layıkıyla yapan, ilaçları yerli-yersiz kullandırmayan, kişilerin sağlığını bir bütün olarak değerlendiren ve günlük çözümler üretmeyen müthiş doktorları çağımızın modern kahramanları olarak ilan ediyorum.

19 yorum:

  1. Ahh ahhh... Her yerde duvar ilanlarında, el ilanlarında halka önümüzdeki senelerde artık direnç geliştiği antibiyotik işe yaramadığı için basit bir sebepten ölümlerin olabileceği anlatılırken , hekimlerin bilinçsiz davranması ne kadar acı... Hele de henüz savunmasız çocuklara karşı.. Onları korusak gelecek kurtulacak zaten..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet bir de koca koca pankartlara yazılıyor artık 'antibiyotik kullanmayın' diye.. ama nedenini bilmiyor olabilirler. ben de tam bilmiyordum nedenini, bu derde düşmeden önce :D harbi analık bana evire çevire laf dinlemeyi öğretti.

      Sil
    2. Hayatım boyunca, Dr.Agbazara'nın yaptığı gibi çok hızlı çalışan hiçbir şeyi görmedim. Ben New Jersey'den geliyorum ve ismim Dr.Agbazara ile temasa geçtikten sonra Nicole'um. Her madalyonun iki yüzü olduğunu söyleyerek inanmaya başladım. Sevgilim beni terk edince, bana bir daha gelmemek için yemin etti ama Tanrı'ya şükürler olsun ki Dr.Agbazara'nın yardımıyla sevgilim 48 saat içinde bana geri döndü ve ben de diğer insanlarla iletişim kurmak için kalbi kırmak istiyorum. Agbazara aşağıdaki e-posta yoluyla aşağıda detayları aracılığıyla ( agbazara@gmail.com ) veya Whatsapp üzerinden: (+2348104102662) o zaman Dr.Agbazara'nın harikalarını görebilirsiniz.

      Sil
  2. Bizimkinde orta kulak iltihabı çok sık oluyor.Her seferinden dr antibiyotik yazıyor ve itiraf ediyorum ben korkup alıp içiriyorum.Kulak konusunda bak orta kulak iltihabı ilerlerse kulakta zarar oluşabilir kısmı o kadar beynime işlemiş ki....
    P.S. yanılmıyorsam senin podcast çekip yollamışlığın var? Konuyla ilgili kafamı basmadığı kısımlar var ,sorsam ayıp olur mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. orta kulak iltihabı belasına biz de 2 kutu kullandık antibiyotik. ilki gerekliydi, gerçekten ihtiyacı vardı. ikincisi bence haybeye oldu. çünkü sonradan birkaç kez daha kulağım ağrıyo (ateşi varken) dediğinde, biraz bekledikten sonra ağrının geçtiğini gördüm.

      Of nabıcaz annelik oyunları, korkumuzdan risk alamıyor, içiriyoruz. çünkü gerçekten ihtiyacı da olabilir o anda, bunu ayırt edemiyoruz. doktorun tespit etmesi, hassasiyetle yaklaşması lazım.

      podcast konusunda elimden gelen bilgiyi paylaşırım tabi ki.
      ilkeguneskuruoz@gmail.com

      buraya yazabilirsin.

      Sil
  3. çocuğum yok düşünüyorum; ama ben bana verilen şeyi alır içirirdim, sen sorguluyorsun, şuan sorgulamayıp çocuğuma içirmişim de zarar vermiş gibi hissettirdi bana, yoksa ben anne olmaya hazır değil miyim :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Meltem selam
      Ben anneliğe hazır olmayı bilinçli olmak olarak değerlendirmiyorum. İstesen de her şeyi birden öğrenemiyorsun ki.. Yavaş yavaş, zamanla. Antibiyotik hakkında bildiklerim daha çok yakın zamanda oldu.

      Merak etme, sen gönül bağına sor. Anne olmaya orası hazırsa, gerisi teknik bence :D

      Sil
    2. :) hergün değişik çorba pişirmeye ne zaman başladın

      Sil
  4. Antibiyotiği kullanmamakla çok iyi yapmışsınız.Genelde böyle durumlarda sizin yaptığınız sıvı takviyeleri önerilir.Ama acilde gördüğüm kadarıyla antibiyotik yazmadı,hiç ilaç vermiyor diye doktorların üzerine yürüyen insanlar var ve o kadar çoklar ki.İnsanlar ilaçsız iyileşebileceklerine inanmıyorlar.Çocuklarımızla ilgilenilmiyor psikolojisine giriyorlar.Aileleri de biliçlendirmeli,antibiyotiği gereksiz yere yazan doktorları da biliçlendirmeli.Ama iki tarafta da uyum sağlamayan insanlar var ne yazık ki.
    Çok geçmiş olsun bu arada,kısa sürede iyileşir umarım :)

    YanıtlaSil
  5. Bir süredir hastalıklarla haşır neşirim diye bu sağlık mevzusunu çok düşünüyorum. Bizim çocuklar da tipik kış hastalıkları geçiriyor çoğunu hiç ilaçsız bazen bir iki paracetamol ile atlatıyorlar. Fakat nispeten hafif geçirmelerinde bir çok farklı etken var diye düşünüyorum. Bu çocuklar hava soğuk da olsa her gün dışarı çıkıyor, spor yapıyor, seninki gibi dikkatli olmasa da, pişirdiğim çeşitli ve dengeli yiyecekleri yiyor (ne yazık ki Tr de çoğu çocuk karbonhidrat ağırlıklı besleniyor, doğru düzgün et ve sebze yok), duygusal olarak da dengede tutmaya çalışıyoruz, aktiviteler geziler eğlenceler. Gerçekten dört koldan didinip duruyoruz. Düşününce ciddi emek ve zaman harcıyoruz bunun için.

    Geçenlerde 5 yaşına kadar ananesinin evinde neredeyse hiç dışarı çıkmadan büyüyen, sürekli hasta olan ve bu yüzden de çıkarılmayan, bu yıl anaokuluna başlayınca, anaokulunu çok sevdiği söylenilen bir çocuk hakkında şöyle dedim. O kadar bunalmış ki sevmeyip ne yapsın. Anaokulunda da tüm gün yazı yazıyorlarmış :/

    Kötünün iyisi olarak söylemiyorum ama sen iyinin iyisi annesin güneşçim. Geçmiş olsun. Ha bize öksürüğe sadece soğuk su (buz gibi değil de ılık hiç değil) içirin diyorlar, hep öyle yapıyoruz.

    YanıtlaSil
  6. Dokuz yaşında oğlum 2.sınıfa geçtiği yıl sünnet olmuştu ilk antibiyotiği o vakit kullanmıştı.Ben şanslıyım belki bağışıklık sistemi kuvvetliydi,yada her öksürdüğünde doktora gitmedim bu yüzden ilaç almadı ve bağışıklığı kuvvetlendi. Bi ara bu konu ile ilgili bir yazı yazıcam.Ama sana benim 9 yılda hayatımı kurtaran tekniklerimi yazayım.1-ayağının altına vicks sürüp yatırmak.(bu dolaşımı hızlandırıp,vücudu ısıtıyor,birde ayağın altında vücudun çeşitli yerlerine sinyaller gönderen merkezler olduğu söylenir)2-Sırtına 1 tatlı kaşığı bal yarım çay kaşığı karabiberi karıştır sür.Atletini giydir.Sabah kadar teni balı emecek atlette sadece karabiberler kalacak.Şahane öksürük keser.3-Bazı hastalıklar ter atarak çıkar özellikle gece öküsürüklerin de terler çocuk,o teri asla soğutma.atlet değiştirsen bile üşüyebilir.Onun yerine atletinin içine tülbent veya atlet sokabilirsin nemlendikçe değiştir.Bu çok önemli.İyileşmeyen uzayan öksürüğün bir numaralı sebebi budur.İyiyleşmek için ter atar,ter sırtında soğur dön başa olur.Birde bolca banyo yaptır kafasını iyi kurutmaya çalış.Çam terebentin satılır aktarda 5 lira civarı banyo sırasında duşun içine damlatırsan gripken nefesini açar.Belki bunların hepsini biliyor,yapıyorsundur ben yine de yazayım dedim sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Hayatım boyunca, Dr.Agbazara'nın yaptığı gibi çok hızlı çalışan hiçbir şeyi görmedim. Ben New Jersey'den geliyorum ve ismim Dr.Agbazara ile temasa geçtikten sonra Nicole'um. Her madalyonun iki yüzü olduğunu söyleyerek inanmaya başladım. Sevgilim beni terk edince, bana bir daha gelmemek için yemin etti ama Tanrı'ya şükürler olsun ki Dr.Agbazara'nın yardımıyla sevgilim 48 saat içinde bana geri döndü ve ben de diğer insanlarla iletişim kurmak için kalbi kırmak istiyorum. Agbazara aşağıdaki e-posta yoluyla aşağıda detayları aracılığıyla ( agbazara@gmail.com ) veya Whatsapp üzerinden: (+2348104102662) o zaman Dr.Agbazara'nın harikalarını görebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  8. Hepinize merhaba,

    BITCOIN YATIRIM İÇİN

    W/A:::::+1605-340-8997
    e_mail:::[binaryinvestment272@gmail.com]

    Bitcoin yatırımlarında zengin olmanın sırrını anlatacağım. Zengin olmak ya da fakir olmak ve dövüşmeye devam etmek, bizim gibi meşru ve profesyonel tüccarlarla 72 saat içinde daha büyük para kazanmaya başlayın, Şimdi 200 $ 'lık minimum yatırımla açık yatırım paketi, 72 saat içinde 2000 $ alabilirsiniz
    >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
    >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
    200 $ yatırım yapın, 2.000 $ kazanın
    500 $ yatırım yapın, 5.000 $ kazanın
    700 $ yatırım yapın, 7.000 $ kazanın
    1.000 $ yatırım yapın, 10.000 $ kazanın
    2.000 $ yatırım yapın, 20.000 $ kazanın
    5.000 $ yatırım yapın, 50.000 $ kazanın
    7.000 $ yatırım yapın, 70.000 $ kazanın
    >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
    >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
    Finansal özgürlüğünüze ulaşmak için bu açık fırsatı kaçırmayın, şimdi yatırım yapmaya hazır olmayanlar erken emekli olmaya hazır değiller, tek bir gelir kaynağına güvenmeyin, bugün sizin için ticaret yapalım ve sen.

    W/A:::::+1605-340-8997 veya
    e_mail:::[binaryinvestment272@gmail.com]

    YanıtlaSil
  9. Mali yardıma ihtiyacınız var mı? Finansal bir krizle mi karşı karşıyasınız yoksa kendi işinizi kurmak için paraya mı ihtiyacınız var? Borçları kapatmak veya faturaları ödemek veya iyi bir iş kurmak için paraya mı ihtiyacınız var? Düşük bir kredi puanınız var ve yerel bankalardan ve diğer finans kuruluşlarından sermaye hizmeti almakta zorlanıyor musunuz? Bu, şirketimizden finansal hizmet alma şansınızdır. Bireylere aşağıdaki finansmanı sunuyoruz:
    * Ticari finansman
    * Kişisel finans
    * İş finansı
    * İnşaat finansmanı
    * İşletme finansmanı ve daha fazlası:% 1 faiz oranı; Bize Ulaşın
    e_mail: (financialserviceauthority400@gmail.com)

    Aşağıdakileri de elde edebilirsiniz
    Web siteleri ::: [https://dubaifinancialserviceauthority.websites.co.in/]
    https://dubaifinancialserviceauthority.blogspot.com/
    WhatsApp: +60112569 3785

    YanıtlaSil
  10. Are you having issues in your relationship, or finding it difficult to have a child of your own or are you the type having any diseases in your body. I will advice you to contact Dr. Abolo of Abolospell@gmail.com . The potency of his spell is so effective and can reunite broken relationship and can also make one get pregnant know matter the situation and not only that, he also has the power to cure all type of diseases within the period of 48hours.. Contact him today and thank me later.

    Contact details : Abolospell@gmail.com

    YanıtlaSil
  11. herkese merhaba

                           Bu bilgeliği oku, seninle paylaşmak üzereyim

    Ben Rizky Indah ve Endonezya'nın bir yerlisiyim, kredimi güvenilir bir borç verenden nasıl aldığımı size bildirmek için buradayım ONE BILLION RISING FUND


                                      ŞİRKET İLETİŞİM

    ŞİRKET ADI: ONE BILLION RISING FUND
    ŞİRKET GMAIL : onebillionrisingfund@gmail.com
    YER: San Francisco. Kaliforniya. BATI AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ
    TEL: +1 267 526 5352
    WHATSAPP: +1 267 526 5352

    Bu salgında yaşamak benim ve ailem için zorlaştı ve işim bu Covid 19 salgını tarafından mahvoldu ve Rahat yaşamak herkesin arzusu ve ben ailem için en iyisini istiyorum bu yüzden bankadan borç para vermeye karar verdim ve banka beni geri çevirdi ONE BILLION RISING FUND dan kredi alan arkadaşım bana kredi vereni tanıtıp bana finansal olarak yardımcı olabileceklerine dair güvence verene kadar birkaç kez aşağı indim onlara çok inanıyorum çünkü arkadaşım ONE BILLION RISING FUND yeni kredi aldı ve başvurdum ve beni birkaç gün süren süreçten geçirdiler ve en büyük sürprizim kredi tutarının hesabına yatırılmasında.
    ONE BILLION RISING FUND 'dan aldığım bu deneyim hayatımı güzelleştirdi ve artık bir seramik şirketim var.

    Krediye ihtiyacınız olduğunu biliyorsanız, finans şirketiyle iletişime geçmenizi tavsiye edeceğim ve size kredi konusunda yardımcı olabileceklerine kesinlikle inanıyorum.
    Lütfen çevrimiçi iletişim kurduğunuz kredi verenlere dikkat edin, çünkü çevrimiçi finansal borç verenlerin çoğu sahtedir ve hayatı sizin için daha zor hale getirecektir ve size yardım etmeye iyi niyetleri yoktur çünkü onlar geçimlerini sizden kazanmak isteyen dolandırıcılar dır.


    Kredi işlem süreçlerinde güvenilir, verimli ve profesyoneldirler, bu nedenle her kredi arayan kişiyi bu büyük kredi verme şirketine başvurmaya ve hikayenizi benimki gibi değiştirmeye teşvik ediyorum.
    kredinize gerçekten iş amaçlı ihtiyacınız varsa sizi daha fazla karşılayacaklar, bu yüzden bugün onlarla iletişime geçin ve benim gibi bir tanık olun
     
                  İLETİŞİM BİLGİLERİM

    BENİM ADIM :::::RIZKY INDAH
    GMAIL:::::::indahrizky490@gmail.com
    WHATSAPP:::+62-858-8161-8874

    İyi günler

    YanıtlaSil